Audyt językowy

  • Tablica

    Masz pytanie?
    Chętnie na nie odpowiemy!

  • url

     

     

    Audyt językowy ETS to gwarancja profesjonalnego zarządzania szkoleniami językowymi i kompetencjami pracowników.

     

    Czym jest audyt językowy?

     

    Audyt językowy to kompleksowe rozwiązanie w zakresie zarządzania edukacją językową w firmie lub korporacji; to weryfikacja kompetencji językowych w celu stworzenia systemu motywacji i kontroli nad szkoleniami językowymi i kompetencjami językowymi wykorzystywanymi w miejscu pracy.

     

    Brak audytu kosztuje więcej

     

    Odpowiedzmy sobie na następujące pytanie: Co będzie bardziej kosztowne, szkolenie pracowników bez efektów przez kilka lat czy regularne testowanie i sprawdzanie efektów szkoleń, polegając na zewnętrznym i sprawdzonym przez tysiące firm narzędziu?

    Gdy zrobimy bilans zysków i potencjalnych strat – bilans zdecydowanie wyjdzie na korzyść wprowadzenia audytu. Przekonała się o tym niejedna firma. Dodatkowo, audyt przeprowadza się z reguły raz w roku, zatem nie jest to znaczące obciążenie dla budżetu szkoleniowego.

    Rozważając sens wprowadzenia audytu językowego należy wziąć pod uwagę także czas – wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, że jeśli zmarnują kolejny rok szkoleń, tego czasu nie da się odzyskać.

     

    Selekcja pracowników

     

    Którego pracownika wysłać na zagraniczną konferencję? Kto weźmie udział w międzynarodowym projekcie ‚talent sharing’ w mojej firmie?

    Te i podobne pytania zadaje sobie wiele osób zarządzających zespołami ludzi w firmach. Aby zachować obiektywizm decyzji, optymalnym rozwiązaniem jest przeprowadzenie zewnętrznego testu i wybranie spośród pracowników tego, który najbardziej spełnia wymagania językowe projektu oraz posiada najwyższe kwalifikacje zawodowe. W ten sposób unikniemy subiektywnych decyzji i wysyłania za granicę ludzi, którzy nie są w stanie skutecznie reprezentować naszej firmy. Potrzebny jest audyt? Skontaktuj się z nami, pomożemy Ci go łatwo zorganizować w dowolnym czasie.

     

    Rekrutacja

     

    Czy zawsze mamy czas przeprowadzić szczegółowy interview z potencjalnym kandydatem o pracę? Czy mamy w zespole osoby, których kompetencje są wystarczające żeby przekonać się, czy osoba, w którą zainwestujemy czas po jej zatrudnieniu, spełni nasze oczekiwania?

    Dzięki możliwości organizacji sesji egzaminacyjnych w dowolnym czasie i terminie, firmy w całej Polsce mogą uzupełnić proces rekrutacyjny profesjonalnymi testami językowymi.

     

     

    Wyniki testów językowych a opisy stanowisk

     

    W wielu firmach, wyniki egzaminów językowych  są zestawiane z opisami stanowisk. Pozwala to na stworzenie pełnego obrazu kompetencji pracownika, uwzględniając konkretne umiejętności językowe. Przy takim wykorzystaniu wyników egzaminów, można w prosty sposób motywować pracowników do dalszego rozwoju i do ubiegania się o awans w firmie.

     

     

    Korzyści płynące z zastosowania audytu

     

    Najważniejsze atuty audytu językowego to:

    • Możemy mierzyć efekty szkoleń językowych. Do dyspozycji otrzymujemy ‘matematyczne’ narzędzie oceny, liczbę punktów, która określa nasz poziom na międzynarodowo uznanej skali, sprzężonej ze Skalą Rady Europy – CEF (poziomy A1, A2… do C1).
    • Monitorowanie zwrotu z inwestycji. Dzięki audytowi, mamy możliwość określenia stopy zwrotu z inwestycji. Im większe postępy uczących się, tym większy sens angażowania środków na ten cel.
    • Ogólnopolski zasięg i elastyczność audytu – testy mogą być przeprowadzone w każdym miejscu w kraju (i na świecie) i dowolnie wybranym terminie, według tych samych standardów. Wówczas, według tego samego klucza będziemy porównywać pracowników całej firmy, zamiast otrzymywać tyle rodzajów wyników ilu zatrudniamy lektorów czy szkół językowych.
    • Oszczędność czasu i środków przeznaczanych na szkolenia – prowadząc audyt językowy, firma podejmuje świadome decyzje czy i jak długo oraz do jakiego momentu szkolić pracowników, dynamicznie reaguje na problemy i polega na zewnętrznych i obiektywnych informacjach.
    • Wsparcie podejmowanych decyzji – decyzję o kontynuacji czy zatrzymaniu szkoleń opieramy o wiarygodne wyniki testowania. Unikamy wtedy decyzji opartych o subiektywne czynniki jak np. nastawienie lektora do danej osoby.
    • Określenie ram czasowych projektu – dzięki audytowi wiemy ile czasu zajmie nam przeszkolenie pracowników do poziomu, który nas zadowoli, np. B2. Dzięki temu nie szkolimy pracowników w nieskończoność.
    • Motywacja do nauki – najwięcej pracowników rezygnuje ze szkoleń pomiędzy poziomami B1 i B2. Dlaczego? Nie są w stanie określić swoich postępów w nauce. Często słyszy się w rozmowach: ‘uczę się i uczę i końca nie widać’. Rosnąca liczba punktów z testu na test pozwala utwierdzić się w przekonaniu, że się rozwijamy.
    • Ułatwienie rekrutacji – o wiele wygodniej i oszczędniej czasowo zarządza się rekrutacją, gdy kandydaci są testowani przed spotkaniem z pracodawcą. Często okazuje się, że ‘angielski – dobry’ czy ‘komunikatywny’ wpisany do CV to nie to czego poszukujemy – spotkanie z takim kandydatem to strata cennego czasu.
    • Potwierdzenie kompetencji językowych międzynarodowym certyfikatem – narzędzia ETS Global to profesjonalne testy, rozwiązania stanowiące standard oceny na całym świecie.
    • Selekcja pracowników do zespołów projektowych według poziomu znajomości języka angielskiego; delegowanie właściwych osób na szkolenia zawodowe prowadzone w języku angielskim odbywające się zagranicą.
    • Opracowywanie ścieżek rozwoju kadry menedżerskiej – określanie oczekiwań pracodawcy wobec pracownika i czasu potrzebnego na spełnienie tych oczekiwań.
    • Identyfikacja grup pracowników, którzy mają luki kompetencyjne w zakresie znajomości języka obcego i wymagają dodatkowego szkolenia.
    • Awansowanie pracowników – podejmowanie decyzji w oparciu o mierzalne kompetencje.
    • Ocena międzynarodowej mobilności pracowników (zastosowanie egzaminu, aby przygotować pracowników do pracy w oddziałach firmy na całym świecie).